Weekje Togo - Reisverslag uit Lomé, Togo van Ronnie Verhelst - WaarBenJij.nu Weekje Togo - Reisverslag uit Lomé, Togo van Ronnie Verhelst - WaarBenJij.nu

Weekje Togo

Door: Ronnie

Blijf op de hoogte en volg Ronnie

11 Oktober 2012 | Togo, Lomé

Daar de nieuwe plant director is geariveerd had deze meteen een opdraocht voor mij;ga maar een week naar Togo om daar eens te buurten bij een zusterfabriek.Zelfde bouw,zelfde machines echter iets andere brandstof en iets groter dan Kivuwatt fase1.

Dus de zaterdag op zondagnacht om 00:15 op Kigali airport en rond 2:30 vliegen naar Etiopie,dus eerst even de andere kant op.Daar wachten en om 08:00 locale tijd weer de vlieger in naar Lome,aan de kust van Togo,dus weer een keer west Afrika.

Hier uitgestapt weer wennen aan de hitte,is toch anders dan Rwanda,veel warmer en ook vochtiger.Maar airco in het hotel werkt prima en er is een zwembad.Laat ik nou net mijn zwembroek mee hebben!Echter om 16:00 s'middags is het water niet verfrissend maar lauw-warm dus niet echt een afkoelert.....

De maandag eerste dag naar de fabriek,beetje kennis maken en mensen ontmoeten.Plant tour gedaan en ogen goed de kost gegeven.Veel foto's gemaakt en opgeschreven want zoals het hier gaat moet het ook in Rwanda gaan worden!En er waren wat mensen van Wartsila onderhoud aan het doen dus interessant om eens mee te kijken.
De overige dagen ook goed besteed,controlekamer op gemak verkent en redelijk wat met de mensen gesproken.Zo de week volgemaakt