Solliciteren in Rwanda - Reisverslag uit Kibuye, Rwanda van Ronnie Verhelst - WaarBenJij.nu Solliciteren in Rwanda - Reisverslag uit Kibuye, Rwanda van Ronnie Verhelst - WaarBenJij.nu

Solliciteren in Rwanda

Door: Ronnie

Blijf op de hoogte en volg Ronnie

04 Oktober 2012 | Rwanda, Kibuye

Sollicitatie Rwandees…..(en andere nationaliteiten…)
Afgelopen week bezig geweest met het samenstellen van het Kivuwatt team.Daar er nog geen plant manager en maintenance manager aanwezig zijn werd dit bij de barge manager en mij in de schoenen geschoven.Gelukkige geen verassing want dit was al als 1 van de eerste taken opgegeven gedurende de eigen sollicitatie.
En gelukkig was er hulp van een recruiteringsbureau wat buitenom Rwanda ook in Uganda,Kenya en Burundi vestigingen heeft.Dus zij hadden al een goede voorselectie gedaan.Maar om de club van 50 compleet te krijgen moesten er toch nog een ruime 40 aangenomen worden in de diverse functies.
De woensdag werd er begonnen en mocht ik mijn eigen mensen uitzoeken/intervieuwen.Dit samen met Julia van NFT Consult.Gestart werd er om 09:00 met eerst een 4tal face to face gesprekken,dit ging gelijk wel aardig,even inslingeren maar daarna liep het prima.Daarna werd het Skypen en bellen geblazen wat al wat moeilijker was.Bellen met slechte verbindingen naar India/Filippijnen en Skypen naar internet café’s maakt het er o ok niet makkelijker op..
In elk geval zijn we nu al een stuk verder;van de 51 personen zijn er toch 85% geselecteerd.Dus nu maar doorgeven aan het upper management cq HR en hun de aanbiedingen laten doen!
Afgelopen vrijdag dus afgerond en s’ochends door 2 Nederlanders van Royal Haskoning opgepikt om naar Kibuye te vertrekken.Zij moesten voorbereiden voor de Lenders Meeting van maandag a.s. Dus even bij elkaar zitten,programma doornemen en ook presentatie in elkaar draaien omtrent de werving & selectie van afgelopen week.Dus zondag weer terug naar Kigali………
De zaterdag nog keer met Royal Haskoning op de plant geweest,tourtje gedaan en daarna naar de barge voor rondleiding en bezichtiging.Daarna eten en relaxen,op naar de Finse sauna voor de zaterdagavond!
Afgesproken was om 19:00 echter dit liep iets anders;eerst even eten in het restaurant van het Moriah.Zit ik naast een gezin waarvan de man mij bekend voorkomt.Zij spreken deels Nederlands,Italiaans en Engels maar de man komt mij bekend voor.Totdat we elkaar aankijken en ik vraag of we maar gewoon in het Axels kunnen praten.
En ja,ik heb gelijk,het is Mario Viveen waarbij ik in de Robertstraat heb gewoond,ongeveer 2 huizen van elkaar vandaag!En waarmee ik op het Zeldenrust heb gezeten en waarmee ik bij AZVV in B2 kampioen ben geworden,hij als keeper en ik als linksbuiten!Klein wereldje dus....dat verzin je niet,dat maak je mee!!!!!Maandag dus Lenders Meeting (banken die project gefinancieerd hebben zijn hier met man of 35 vertegenwoordigd)en dinsdag ochtend vroeg weer terug waarna de Lenders de site komen bezoeken.
Zal eerste keer zijn maar zullen er nog wel volgen,evenals bezoeken van de diverse ministers die hier af en aan rijden om eens te komen kijken….Je kan maar belangrijk zijn…..
Wordt vervolgd ergens in Oktober….

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronnie

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 7378

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 10 September 2013

Ronnie in Rwanda

Landen bezocht: