Reis en aankomst - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Ronnie Verhelst - WaarBenJij.nu Reis en aankomst - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Ronnie Verhelst - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst

Blijf op de hoogte en volg Ronnie

12 September 2012 | Rwanda, Kigali

De 10e September 2012 was het dan zo ver;na een korte periode met veel regelwerk en nog inruilen van 3 auto's voor 1 nieuwe wat ook al niet meezat werd er vertrokken naar Zaventem.
Anita en de kids waren mee want het was pas om 16:00 vliegen.Verkeer zat mee en ook op het vliegveld liep alles vlekkeloos.Wel wat bijbetalen wegens overgewicht (enkel van de koffers!!!) en na wachten vertrok het vliegtuig met een half uurtje vertraging naar Doha.
Doha viel me niet mee,groter dan ik had verwacht en na uitstappen eerst 15 minuten met de bus naar de transferhal en daar weer naar de juiste gate zoeken.Stond in het Arabisch aangegeven maar kwam erachter dan het 17 moest zijn i.p.v.7!Daar weer in de bus en op naar het volgende vliegtuig.Weer instappen en vliegen,nu een nachtvlucht dus proberen te slapen.Ging redelijk maar we vlogen eerst naar Entebbe om daar wat volk uit te laden en een uur te wachten voordat Kigali werd aangedaan.
Kigali werd bereikt om 7:30 waarna ik door de doune moest en mijn koffers op moest pikken.Gelukkig werd ik al opgewacht en kon ik er vlotjes door.Ik werd naar een hotel gebracht waar ik kon rusten en op kon frissen.Dus maar even douche genomen en daarna na kantoor.
Hier werd me verteld dat ik op kantoor kon slapen,was nog 1 kamer over op bovnverdieping dus weer naar hotel terug om koffers op te halen.

Daarna op kantoor hoop papierwerk geregeld om werkvergunning rond te gaan krijgen.En beetje kennismaken en laptop en Blackberry even inspecteren en uitproberen.
Over project nog niet veel info ontvangen,moet nog komen.Enkel dat we nog maar met 2 man zijn;barge manager en operations manager.Dus moet nog wel wat volk bij anders wordt het een taaie klus...

S' avonds Skype uitgeprobeerd bij zowel Anita/thuis als bij Pa&Ma Verhelst.Beeld is prima maar geluid moet nog even aan gewerkt worden.Maar dat komt wel in orde.

Hierna nog even stukje gelezen en Sudoko gemaakt en om 21:00 maar gaan slapen,had nog wel wat in te halen.Maar volgende dag toch pas om 08:00 wekkertje want werken is van 09:00 tot 18:00!

• 12 September 2012 - 23:44

Anita:

Leuk om te lezen en gelukkig werkt de skype nu helemaal goed thuis en bij Pa en Ma :)

• 13 September 2012 - 21:05

Anja:

Wat een werktijden zeg. Lijkt wel een directeurenjob..... je moet nog oppassen dat je straks niet terug verlangt naar de ploegen, was je soms om 14.00 uur of zo al klaar.....

• 14 September 2012 - 08:14

Ronnie:

Werktijden vallen wel meee,hoef in elk geval niet om 5:30 op te staan.Ben s'avonds en s'nachts ook vrij dus altijd beter dan ploegendienst!(en dat was ook 1 van de redenen om over te stappen....)
    Maar het is nu enkel kantoor werk,kan ik nog wel even volhouden maar liever richting fabriek zelf,het technische gevoel moet ook weer aangewakkerd worden,al is het wel belangrijk dat we de juiste mensen aannemen!

• 14 September 2012 - 16:51

Pascal:

Hoi Ronnie,

Nou, nou; nu al afgeven op de ploegendienst, hahaha. Wie weet verlang je er binnenkort alweer naar!
    Je zult tijdens de opstart fase van de plant waarschijnlijk ook wel de nodige uurtjes kloppen bij nacht en ontij.
    In ieder geval goed te lezen dat je goed bent gearriveerd en dat de contact mogelijkheden met het thuisfront in orde zijn. Toch wel belangrijk voor jou en je familie.
    We hopen je avonturen en belevenissen hier te kunnen blijven volgen, succes man.
    Groeten van je "oud" collega's van d'n Elstar. Eric, Junior, Ed en P.Diddy.

• 16 September 2012 - 10:14

Lizette:

Hee Buurman,

Leuk om te lezen dat alles goed met je is. Nou blijven we redelijk op de hoogte via Anita en de kids hoor!! Genieten van je lekkere werktijden, gooien ze daar ook de club open na 22 uur? Want nu kan je niet meer zeggen, tuurlijk, ik heb de vroeguhh!! haha..
    Gelukkig dat skype werkt! Toch belangrijk voor anita en de kids.
    We blijven je avonturen en belevenissen hier volgen.

Een dikke kus van ons allemaal!!

P.S Je boekje is klaar!! En heel erg leuk!!